Live chat in de techniek branche

      Geen reacties op Live chat in de techniek branche

De live chat service van Chatkracht kan een toegevoegde waarde zijn in de techniek branche. In de techniek branche zijn service gerelateerde vragen relatief hoog. Klanten zijn vaak op zoek naar informatie en prijzen. Met live chat kunnen ze vrijwel meteen hun vraag stellen. Doormiddel van een live chat service kunnen klanten 72 uur per week contact opnemen. Klanten kunnen contact opnemen via de live chat van Chatkracht over vrijwel alles wat over het desbetreffende bedrijf gaat. 

De live chat service van Chatkracht is een toegevoegde waarde in deze branche omdat het bedrijf onder andere ontlast wordt. Ze geven een deel van hun eigen klantenservice uit handen. Chatkracht vraagt bij een nieuwe samenwerking altijd om een kenniscentrum. Dit houdt in dat er vragen verzameld worden en de klant deze beantwoord. Hierdoor wordt er zoveel mogelijk informatie verzameld van het bedrijf. Dit kunnen verschillende vragen zijn, denk aan productinformatie, openingstijden en klachten afhandeling. Doordat deze informatie inzichtelijk wordt kan Chatkracht vrijwel alle informatieve vragen beantwoorden. Dit bespaart het bedrijf zelf een hoop tijd om alle vragen zelf te beantwoorden.  

Misschien vraag je je wel af wat de toegevoegde waarde is van een live chat service. Het heeft een aantal voordelen: het is laagdrempelig, klanten worden snel geholpen en ze blijven geheel anoniem. Mensen openen liever een chat dan dat ze telefonisch contact opnemen. Tijdens een chat kan de klant al overtuigd worden om een product aan te schaffen door de informatie die al verstrekt is. Hierdoor gaan de sales van het bedrijf omhoog zonder dat ze er zelf moeite voor hoeven te doen. 

Door middel van live chat worden klanten binnen 30 seconden aangesproken. Doordat de chatspecialist vragen stelt of het probleem filtert wordt het duidelijk. Hierdoor kan de chatspecialist de klant verder helpen. Indien het antwoord niet bekend is of we hebben een lead gegenereerd sturen we de vraag inclusief contactgegevens door naar het bedrijf. Zij kunnen dit dan makkelijk beantwoorden of contact opnemen met de klant. Het mooie aan live chat service is dat het bedrijf doormiddel van de vragen zichzelf als bedrijf weer kan verbeteren door op de vragen te anticiperen.  

Live chat in de techniek kan hierdoor een toegevoegde waarde zijn op de bestaande klantenservice. Het bedrijf geeft een deel van zijn klantenservice uit handen en heeft hierdoor minder werk druk.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *